poniedziałek, 19 września 2016

Różne różniste - Ozdoba kuchenna z sowim wzrokiem


Lot sowi w badaniach BBC:


Dlaczego stały się symbolem mądrości?

Przed przemysłem hodowlanym, zdolność skutecznego polowania była czymś cholernie ważnym. Czy dlatego, że potrafią bezszelestnie latać stały się symbolem mądrości?
A może ze względu na ich przenikliwy wzrok ?

Paradoksalnie, sowy przez całe stulecia były tępione ze strachu przed nimi. W wielu kulturach były zwiastunami smutku, śmierci, głodu, czarnoksięstwa, nieszczęść, sił diabelskich. Budziły potężny lęk wszędzie w świecie. No, może poza starożytnymi Grekami i kultem Ateny.

Ale dziś nie o tym... o tym lepiej przeczytać TUTAJ -  (w linku praca Joanny Radziewicz nt. sowiej symboliki).

Jako, że bardzo lubię symbol i sowy w ogóle, chciałem mieć w domu jakieś nawiązanie do nich.

Na wyprzedaży w H&M moja kobieta kupiła bawełniano-lnianą serwetkę z nadzwyczajnym zdjęciem Puchacza Zwyczajnego.

Pomyślałem - Hej ! To jest zbyt dobre żeby tym po prostu wycierać gary i łapy po gotowaniu.

Wśród gratów w piwnicy miałem ramkę na duże zdjęcie.
A gdyby tak wsadzić tam serwetę ? :)

 



Wiem, że plakat mógłby być lepszy. Że dokładniejszy, bez jakichś tam drobnych zagięć i innych ceregieli, ale ostatecznie mnie efekt zadowala.

Aktualnie wisi w kuchni i wypełnia pustą przestrzeń na tapecie imitującej postarzane dechy.


 

Może ktoś wrzuca swoje serwety w ramy i wiesza w salonach ? :)

Co sądzi o tym pomyśle reszta świata ?

1 komentarz: