poniedziałek, 3 listopada 2014

Byłem w lesie


 

Generalnie myśl o poszukiwaniu skarbów zawsze mnie jarała.
Jarają mnie historie o tajemniczych tunelach, miastach podziemnych, grotołażenie, bunkro-zwiedzanie i tego typu aktywności.

Dlatemu bardzo lubię Geocaching.

Za wikipedią Geocaching to:

gra terenowa użytkowników odbiorników GPS, polegająca na poszukiwaniu tzw. skrytek (ang. geocache) uprzednio ukrytych przez innych uczestników zabawy. Ukrywane przeważnie w interesujących miejscach skrytki zawierają dziennik odwiedzin, do którego wpisują się kolejni znalazcy, a także drobne upominki na wymianę. Lokalizacja miejsca ukrycia skrytki przekazywana jest przez jej założyciela innym uczestnikom gry poprzez wprowadzenie współrzędnych geograficznych w jednej ze specjalnych internetowych baz danych, tzw. serwisów geocachingowych.


Jako, że rehabilituję trochę organizm po małym zakręcie zdrowotnym, dzisiejsze przedpołudnie spędziłem na powietrzu. Jednocześnie szukałem skrytek :)





Zabawa to jest przednia. Można głowę dotlenić. Po drodze łazi się na przykład po lasach, szosach, ścieżkach nieopodal rzek, przy jeziorach czy zacnym źródle wodnym - w tle wszystkiego koniska żrą trawoszcza, dzięcioły rąbią głowami w drzewa i woda rześko plumka :)















By na końcu tęczy znajdywać takie zawiniątka w korzeniu drzewa.
 
Albo przy kamieniu takie małe coś:




***


W trakcie wojaży odwiedziłem kilka miejsc, które mogą sprostać turystycznym aspiracjom jaraczy ognisk albo łapaczy rybów :)








Jedna z dzisiejszych skrzynek Geocachingowych namawia znalazców aby przy okazji powrotu do domu, zabrali z jej zawartości worek na śmieci i trochę uprzątnęli planetę. Poczułem się dostatecznie zachęcony, czego efektem jest takie oto coś w bagażniku auta:


Na koniec wycieczki zatrzymałem się przy tablicy upamiętniającej zwycięstwo Polski nad Zakonem Krzyżackim.





Dzień zakończyłem w Piaśnicy. 
Pojechałem tam, by nie tyle wspominać straszliwe zbrodnie hitleryzmu, ile w duchu podziękować przodkom, za to że tak głośno wołali "Niech żyje Polska!".
Dzięki nim, kraj mamy doprawdy piękny.
Cześć Poległym.

1 komentarz:

  1. zdjęcie z wodospadzikiem -byłem fotka jest również. Piękne lasy, się docenia w betonowej dżungli...

    OdpowiedzUsuń